15/03/2022

Výlet za bledulkama...

...včera bylo krásné počasí ,tak jsme vyjeli na výlet do nedalekého Miličína...

Přírodní památka V olších byla vyhlášena v roce 1972 a nachází se u vesničky Záhoří u Miličína. Důvodem ochrany je bohatá lokalita bledule jarní.

v lese bylo hrozné sucho,   v potůčku skoro žádná voda netekla
oproti loňsku bych řekla, že bledule ani tolik nekvetou


...v Miličíně jsme našli...

Stezka nese pojmenování po významném místním rodákovi a z centra obce míří na horu Kalvárii a zpět do Miličína okolo zatopeného lomu. Po trase vás provede 8 informačních panelů, které vás seznámí s historií a zajímavostmi Miličína a jeho blízkého okolí. 




"Miličínský lev"
Skalní útvar tvarem připomíná zkamenělého krále zvířat, Podle pověsti je to také zkamenělý strážce blanických rytířů a až se přiblíží nepřátelé, svým mocným řevem spící vojsko probudí.





zatopený lom






výlet jsme zakončili ve vyhlášeném hotelu Česká Sibiř


4 komentáře:

  1. Maru moc krásná procházka,moc pozdravuji.Miluš

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, já tam byla v pátek, ale moc jich ještě nekvetlo. Chtělo to tak za 14 dní, ale kdo to mohl vědět. Já se bála, aby už nebyly odkvetlé. Ještě jsem fotky nezveřejnila. Naučnou stezku jsem neobjevila, chvátala jsem domů, takže jsem se ráda prošla s Tebou.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
  3. Bledule jsou krásné, ale máš pravdu, všude je sucho, takže těch květů je určitě méně. Na naší zahradě je to také znát, doufám, že brzo zaprší. Přeji hezký víkend 😀

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře