04/10/2020

Zelný salát


ZELNÝ SALÁT S PAPRIKOU A MRKVÍ

1,5 kg bílé zelí
1 kg mrkve
1 kg červená paprika
1/2 kg cibule
15 dkg cukru
7 dkg soli
150 ml oleje
90 ml octa

Nakrájejte zelí na jemné nudličky. Mrkev  nastrouhejte. Cibuli a papriky nakrájejte na tenké proužky.

Veškerou zeleninu vložte do mísy a rukama promíchejte. Můžete ji během míchání trochu pomačkat, aby pustila šťávu. Přidejte do směsi cukr a sůl. Přilijte slunečnicový olej a dobře promíchejte. Přemístěte směs do kastrolu a vložte na kamna. Přiveďte zeleninu k varu a nechte vařit  asi 4 minuty, přičemž vytrvale míchejte. Pak vypněte oheň a přilijte ocet.

Horkou zeleninu  naplňte do zavařovacích sklenic, lehce upěchujte, aby se jí vešlo co nejvíce, zalijte šťávou a uzavřete víčka, která pečlivě utáhněte. Otočte sklenice se salátem dnem vzhůru a nechte je zvolna vychladnout.

6 komentářů:

  1. Taky jsem si takový letos udělala, v zimě se bude hodit. Mám i další saláty s různými kombinacemi, zkouším i nové. Když je potřeba, poslední roky zavařuji v Mikrovlnné troubě.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to moc lákavě.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Hm,tak to vypadá dobře. Nyní mne i při pohledu na fotky napadla kvašená zelenina. Už se na ni chystám delší dobu, ale zatím jsem ve sklenicích dělala jen kvašené okurky a zelí, ale je to super, nemusí se pak o to člověk starat a vydrží do další sezóny. Recepty mám na Střípkách ze života. Tvůj recept vyzkouším asi příští rok, letos jsem na dlouhou dobu imobilní. Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
  4. Salát je lákavý, zřejmě se zlákat nechám ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám tento salát ráda i tak jak se namíchá. Docela často ho dělám den předem a do druhého dne nechávám rozležet. Pak je mňam. Přeji Příjemné dny a přidala jsem si Tě do přátel .. oba blogy. Doufám,že to nevadí, ani to, že tykám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško,děkuji za krásné komentáře a tykání mně nevadí.Krásný večer Ti přeji .Maruška

      Vymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře