17/05/2024

Terčino údolí...

 ... to byla asi 7 km dlouhá procházka nádhernou krajinou...
moc lidiček jsme cestou nepotkali,
počasí jak malované,tak jsme si to užívali


penzion Hamr,v sezóně je zde otevřená i restaurace

zřícenina Modrého domu
Stropnický vodopád  je vysoký 20 m a je uměle vytvořený,
 voda je do něj přiváděna náhonem z řeky Stropnice.


tvrz Cuknštejn- v současné době probíhá její rekonstrukce a je veřejnosti nepřístupná.


Statný dub  je více než 500 let starý 
a jeho mohutný kmen obejme osm menších dětí.
penzion Tereziiny Lázničky

hlavní vchod do údolí













a ještě jedno krásné místo jsme navštívili cestou domů
Buškův hamr  u Trhových Svin
Buškův hamr je funkční technickou památkou. Celé zařízení je poháněno třemi vodními koly, jež uvádějí do chodu buchar, brus a dmychadla u výhně. K přívodu vody na kola slouží hamru uměle vybudovaný náhon s přepadovou vodní kaskádou.
prohlídka asi45 min,pan průvodce v dobovém oblečení,brus jsme viděli i v provozu
na začátku prohlídky 15ti minutový starý film o hamernících
















jsme na konci naší krátké dovolené

v zeleném domečku jsme bydleli,
levné ubytování,
příjemná paní majitelka

6 komentářů:

  1. Jé, v penzionu Hamr jsme bydleli při naší první návštěvě Novohradských hor. Je to hrozně dávno - víc než 25 let, tak jsem ráda, že ještě funguje, nám se tam tenkrát líbilo. A moc pěkné je i celé Terčino údolí.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné místo k načerpání nových sil. Oba penziony se mi moc líbí. Terčino údolí byla dobrá volba i počasí vám přálo, super fotky 😉😊

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné místo. Terčino údolí neznám, ale Buškův hamr jsem navštívila.

    OdpovědětVymazat
  4. To jste měli moc pěknou dovolenou. A já díky Tvým fotkám viděla kousiček naší země, kde jsem nebyla.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. To je nádherné místo.V těchto končinách jsme nikdy nebyli a tak jsem se díky tobě s nimi ráda seznámila.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  6. V Novohradských Horách jsme strávili několik dovolených a to tam tehdy nikdo nejezdil, moc se nám tam líbilo. Dokonce jsem tam později vzala jednou i vnučky, máme pěkné vzpomínky. Vám se to povedlo za pěkného počasí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře